Friday, March 4, 2011

LAGI-LAGI CIKGU YANG DAPAT GANJARAN!

Jadah haram!. itu yang aku boleh katakan. bukan nak dengki bukan nak iri hati tetapi terkilan. Kerajaan umumkan pemberian ganjaran kepada sekolah (guru besar, cikgu cikgi dan kakitangan sekolah) yang berjaya mendapatkan keputusan cemerlang dalam peperiksaan mereka.

Ceh! oi Kerajaan apa kau fikir cikgu tu je ke yang mencapai KPI mereka? bagaimana kakitangan Kerajaan yang lain yang juga mencapai KPI mereka? contoh imigresen yang buat kejer bagi nak gila bagi meluluskan bermacam-macam visa dan passport? bagaimana pula dengan PTD dan Doktor yang berjaya menjalankan tanggungjawab mereka dengan baik sehingga mencapai KPI mereka?

Adakah mereka ini tidak layah diberikan ganjaran wang ringgit juga?

Umum tahu bahawa Kementerian Pendidikan sekarang ini sedang cuba mengambil hati cikgu-cikgu ini. Ambil hati untuk pilihanraya. Yelah berlambak cikgu-cikgu ini yang memang sokong pembangkang. Ini fakta yang semua orang tahu.

Tapi kalau inilah gayan, maka ada kemungkinan kakitangan Kerajaan yang lain akan memandang iri hati. Kalau mereka ini tidak juga dijaga maka ada "chance" lah untuk mereka undi pembangkang pula. Yelah mana lah tau kalau-kalau tukar Kerajaan maka tuntutan baru boleh dibuat pula.

p.s
untung dapat TPM sebagai Menteri. Cakap sahaja semua jalan.

No comments:

Post a Comment