Saturday, December 4, 2010

POTONGAN WAJIB TIAP-TIAP BULAN UNTUK ISTERI

Wanita Gerakan cadangkan supaya tiap-tiap bulan gaji suami dipotong untuk isteri/anak apabila pasangan bercerai. Idea yang baik tapi bodoh untuk dicadangkan.

Kenapa bodoh? pertama, kalau isteri yang baik mungkin boleh dipertimbangkan. Buatnyer isteri yang curang, yang bunuh suami, yang penipu, yang bangsat? macam mana? layak ke mereka ini diberikan duit tu?

Yelah, ada orang akan argue yang anak dan bekas isteri dua perkara yang berbeza. Hak anak tetap kena bagi. Tapi yang bongoknya adalah, kalau kau tau isteri kau tu jenis haram jadah tak boleh harap, anak tu tak payah la bagi pada bekas bini tu. baik kita jaga.

Satu hal lagi, ni soalan yang perlu kita tanya, janda je ke yang tak mampu tanggung diri, lelaki macam mana? balik-balik janda, asyik-asyik janda, ni ha duda tu, ingat hidup senang ke. Lepas bercerai, harta dah berpecah-pecah. Duit pun dah kurang sangat. Moral dah rendah. Apa wanita gerakan ingat semua lelaki kalau bercerai enjoy ke? apa punya bodoh mereka ni.

Ni cadangan blog ini, caruman bulan-bulan itu baik. Tetapi lebih baik kalau dibuat caruman untuk bersama. Ini bermakna, caruman itu boleh digunakan apabila pasangan bercerai dan untuk kebaikan bersama pasangan tersebut. Ini tidak, balik-balik, janda-janda yang untung. Oii.,perkahwinan tu kalau tak perempuan pun hendak, tak menjadi. Ini bukan zaman kawin paksa lagi.

No comments:

Post a Comment