Tuesday, February 23, 2010

PEMBULI JALAN RAYA SEORANG WANITA!


Benda nie terjadi pada saya pada hari Sabtu yang lalu ketika balik dari Sunway Pyramid. Ketika berada dalam kesesakan di laluan tol LDP, tetiba jak ada sebuah kereta Toyota Avanza memotong queue. Banyak kereta ikut giliran, tapi orang nie tak sabar sangat terus jak masuk depan kereta saya tanpa menggunakan signal langsung, nasib baik sempat nak brek, kalau tak terjadi kemalangan yang hanya akan menambahkan kesesakan lalu lintas. Kerana geram dan nak beritahu dia supaya berhati-hati dan tidak melakukannya lagi pada pemandu-pemandu lain, saya bagilah signal ‘Highlight’ sekali. Ingatkan benda nie berhenti kat situ jak, ingat dia faham maksud kita nie.


Rupanya dia tak puas hati, dia tunggu hingga saya dah lalu pondok tol tersebut dan terus mengekori saya dengan memasang ‘Highlight’ dia sepanjang jalan sambil rapat dengan kereta saya. Geram tak terkata. Terpaksa bersabar dengan kerenah orang nie, saya biarkan jak. Ingatkan tak lamalah dia nak ekori. Tapi sangkaan meleset, dia tetap mengekori belakang kereta saya. Saya lajukan kenderaan, dia kejar then terus potong depan kereta saya tanpa memberikan signal. Hampir terbabas ke bahu jalan saya dibuatnya. Dah lah tue, x puas hatinya dia, dia siap tunjukkan isyarat tangan yang tak senonoh dan juga menunjukkan steering lock dia. Gangster ker apa dia nie..... Kecian kat anak-anak dia, dah ketakutan dah dalam kereta. Ingatkan dia akan terus kejar saya lagi, niat dah nak melencong ke mana-mana balai polis yang boleh dijumpai, nasib baik dia melencong ke arah Puchong Perdana.



Bukan jak membahayakan nyawa dia dan anak2 dia tapi juga membahayakan pengguna2 jalan raya yang lain.
Kalau lelaki, boleh terima pakai lagi, ni perempuan yang buat hal.
Ish! Ish! Tak patut betul.
Dah menunjukkan perangai yang tak senonoh untuk jadi contoh pada anak-anak dia yang masih kecil.
Orang mcm nie x leh dibiarkan mcm tue jak, lesen patut gantung supaya x memandu dgn merbahaya. Kengkawan kat luar berhati-hatilah dengan pemandu-pemandu macam nie.
Tak baik buat kat orang macam nie, kalau terjadi pada diri sendiri macam mana? Atau tersalah kacau orang, x pasal-pasal jadi kes bunuh plak nanti....


Jadi pembuli jalan raya nie tak mendatangkan faedah langsung. Beringatlah sebelum terkena.....





dipetik daripada emel. 
www.ideapelampau.blogspot.com

No comments:

Post a Comment